Iveco: 40 jaar uitmuntendheid, 150 jaar ervaringSection: standaard

Het merk viert zijn 40e verjaardag – een succesverhaal over internationale waardering en voertuigen die wereldwijd symbool zijn geworden voor Italiaans vakmanschap.
Een groot deel van de feestelijkheden zal plaatsvinden op de specifieke website www.iveco40.com, die in 14 talen wordt gepubliceerd.



https://www.youtube.com/watch?v=XwSoJzxHoVs


Iveco van 1975 tot nu: technologie, totale gebruikskosten, businesspartner en duurzaamheid
 
Iveco heeft door de jaren heen bewezen dat het niet bang is voor verandering. In dit nieuwe hoofdstuk van zijn geschiedenis houdt het merk vast aan zijn roeping als een belangrijke speler op het internationale en multiculturele podium. Het blijft zich richten op technologische vernieuwing, duurzaamheid, het verlagen van de gebruikskosten van zijn voertuigen en het bevorderen van klantentrouw.
 
Het bedrijf ging deze uitdaging op de markt aan in 1975, toen het ontstond uit de samensmelting van vijf firma's met meer dan 150 jaar ervaring in het ontwerpen en vervaardigen van industriële voertuigen: Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic en OM. Door overnames, allianties en internationale samenwerkingsverbanden is Iveco er doorheen de jaren in geslaagd wereldwijd een van de belangrijkste spelers binnen het wegtransport te worden. Het merk groeide uit tot een groep met uitgebreide gespecialiseerde kennis en een voorloper op het vlak van technologische innovatie. Het werd een gevestigde waarde als fabrikant en verkoper in de belangrijkste industrielanden en opkomende markten.
 
In de loop van onze geschiedenis heeft Iveco een positieve internationale erkenning opgebouwd. We hebben ook heel wat prijzen gewonnen, met hoogtepunten als drie 'International Truck of the Year'-awards, voor de Eurocargo in 1992, de EuroTech in 1993 en de Stralis in 2013. Bovendien werd de New Daily onlangs tot 'International Van of the Year 2015' gekroond.
Iveco heeft zijn energie altijd gebundeld in samenwerking met de grootste namen uit de internationale sportwereld, zoals het Scuderia Ferrari-raceteam en de All Blacks, het nationale rugbyteam van Nieuw-Zeeland. Daarnaast drukte het merk zijn stempel op grote initiatieven die het publiek zich jaren later nog steeds herinnert. Denken we maar aan het beroemde Overland-project uit 1995, met de expeditie van Rome naar New York, waarin Iveco-technologie een belangrijke rol speelde voor een wereldwijde positieve beeldvorming rond vrachtwagens. De gevaarlijke avonturen die ze doorstonden en de extreme moeilijkheden en barre weersomstandigheden die ze overwonnen – een getuigenis van hun betrouwbaarheid en kwaliteit – leverden Iveco's oranje voertuigen internationale waardering op.
En ook vandaag gaat de uitdaging verder, maar nu in de Dakar-rally, de beroemdste rally ter wereld, die miljoenen bezoekers aantrekt en officieel door Iveco gesponsord wordt. Het merk sponsort het Petronas De Rooy Iveco-team op hun spectaculaire avonturen door Zuid-Amerika.